De nieuwste gezondheidstrends van 2017

Tegenwoordig zien we het steeds meer, mensen die actief bezig zijn met hun gezondheid. Hoewel dit een fenomeen van alle tijden te noemen is klopt het dat men zich er vandaag de dag steeds meer mee bezig houdt. Dit komt deels doordat er veel meer kennis op dit gebied is dan vroeger. Met behulp van verschillende middelen is het ook nog eens eenvoudiger om je er mee bezig te houden dan eerst het geval was. Zo zul je in de supermarkt verschillende schappen tegenkomen met speciaal geselecteerde gezonde producten. Daarnaast hebben artikelen die gezonder zijn of gezonder dan de alternatieven vaak een speciaal logo om dit aan te geven.

Het valt op dat er in rap tempo steeds veranderingen plaatsvinden wat betreft gezonde trends. Omdat kennis makkelijk te verspreiden is en iedereen hier eenvoudig toegang tot heeft zal dit in de toekomst alleen maar sneller gaan. Zo zijn er oneindig veel soorten di√ęten waarbij je op de meest uiteenlopende manieren gewicht kunt verliezen. Voor nu focussen we ons op de grootste gezondheidstrends¬†van 2017.

Mindfullness

Misschien is dit een term die niet gelijk bij iedereen een lichtje doet gaan branden. Maar we hebben het hier wel degelijk over een van de grootste gezondheidstrends van dit kalenderjaar. Maar wat houdt het begrip mindfullness nu precies in? Eigenlijk betekent mindfullness niets meer of minder dan bewustzijn. Dit geldt qua gezondheid vooral voor eten en drinken maar kan eigenlijk voor alles gebruikt worden. Het gaat erom dat je meer bewust leeft een meer in het moment. Zo kun je meer van dingen genieten in plaats van alles snel en gehaast te doen. Zo zien we dit met eten vaak ook gebeuren. De bedoeling is rustiger de tijd te nemen te eten en niet heel snel heel veel te eten maar te genieten van elke maaltijd en deze bewust en gedoseerd te nuttigen.

Zoveel mogelijk groenten

Dit is een kwestie die alsmaar meer geroepen wordt en wel met een goede reden. Groenten zijn eenvoudigweg heel erg gezond. Vooral als ze vers zijn zodat ze nog zoveel mogelijk van de goede stoffen die zij rijk zijn bevatten. Het aanbod aan groenten is overal groot en zodoende is het niet moeilijk om aan verse groenten te komen. Kortweg makkelijk en effectief dus. De dagelijkse hoeveelheid aanbevolen groenten is inmiddels bijna 375 gram waar dit nog niet zolang geleden een stuk minder was.

Eiwitten

Er komen steeds meer manieren naar boven om een goede hoeveelheid eiwitten binnen te krijgen. Waar dit eerst vooral ging via vlees heb je inmiddels talloze andere en gezondere opties. Goede voorbeelden hiervan zijn bepaalde vleesvervangers. Ook al ben je dus niet vegetarisch, het kan geen kwaad af en toe eens een alternatief voor vlees te nuttigen. Zo eet je een stuk meer gebalanceerd en gezond terwijl je nog steeds je eiwitten binnen zult krijgen. Geschikte vleesvervangers vind je hier.

Gezond drinken

Een punt waar steeds meer keuze in komt en werk van gemaakt wordt is gezond drinken. Inmiddels is wel bekend dat het drinken van veel water heel erg goed is. Het helpt met afvallen en is simpelweg erg gezond. Zo zien we de keuze in verschillende soorten gezond water alsmaar toenemen. Iedereen heeft ongetwijfeld wel eens van bijvoorbeeld vitamine water gehoord. Dit is een prima alternatief voor mensen die niet graag alleen maar water drinken. Wat ook steeds populairder wordt is het drinken van water met daarin bepaalde verse groenten en fruit. Voorbeelden hiervan zijn komkommer water, kokoswater en water met meloen. Zo zien we dat langzamerhand de frisdranken aan populariteit verliezen en dit soort drankjes steeds meer worden gedronken.

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here